* Vilka tips kommer han med som du kan använda? Vad ska du göra samt undvika när du gör ditt föredrag?
*Hur är han som föreläsare? Vad gör han bra, vad gör han mindre bra?
Efter klippet diskuterade vi frågan gemensamt i klassen. Därefter började vi rangordna uppgiften och vad som ska göras under dessa veckor. Jag sammanställde diskussionerna på whiteborden:
Eleverna tycker uppgiften är spännande även om de samtidigt tycker det är lite läskigt. De ska ju filma och bedöma sig själva och varandra. Dessutom ska de använda facebook i skolsyfte (De har startat upp en grupp där de ska diskutera arbetsgången, vilket också är betygsgrundande).
Diskussionerna har redan börjat komma igång!
Efter att vi lagt upp det i punktform började vi tillsammans att konstruera en bedömningsmatris, de fick ett par minuter på sig att fundera över vad de tyckte var viktigt i bedömningen, därefter sammanställde vi det tillsammans:
Jag renskrev matrisen medan eleverna började faktasöka och leta reda på experiment. Experimentidéer får de från den öppna lärresuresen "Skolkemi"
Imorgon fortsätter arbetet!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar